mandag, desember 01, 2008

Desember!

Desember er både bra og dårlig; fint fordi det er jul, men elendig fordi det er eksamensoppgaver som må gjøres. Men dette er forhåpentligvis den siste desembermåneden som er full av teite ting, til neste år håper jeg at jeg jobber på denne tida.

Helga har vært ganske så travel. Fredagen var det jobbmøter hele dagen, før vi suste avgårde til Hadeland for å rekke middag før øving. Lørdag var det enda mer øving, før det blei noe sløving og kosing med tantetroll. Skulle liksom gjøre skoleting på lørdag kveld, men blei ganske stusslige greier egentlig. Fikk ikke gjort det jeg hadde tenkt, så da orka jeg ikke begynne med noe anna heller... jaja. Søndag var det enda mer spilling, og barnekonsert. Så suste vi igjen videre til familieting, denne gangen til K.s tante. Der var det bursdagsfeiring, med kaker og det hele. Hyggelig.

Men blei ingen hyggelig avslutning på dagen. La meg aller først si: bil er teit. Skikkelig, skikkelig, skikkelig teit. Vi har slitt med å parkere de siste gangene, det er virkelig helt umulig hvis du kommer litt seint på kvelden. I går slapp vi av K.s søster ved Aker brygge kvart over ti. Kjørte hit, og skulle liksom parkere. Vi kjørte rundt i over en time før vi bare ga opp. Håpløst. Kjørte derfor opp til Sogn og parkerte bilen der, og tok banen til National. Der så vi at den siste bussen akkurat hadde kjørt, og måtte gå i tjue minutter hjem. Kvart over tolv var vi hjemme - TO TIMER etter at vi kjørte forbi døra her første gang. Fy søren, det skal bare ikke være mulig. Skjønner godt at folk betaler drøssevis av penger for garasje. En liten positiv ting kom det da ut av det (og det var ikke at vi mista enda en buss eller fikk med oss en dritings fyr som spøy flere ganger på banen), men at jeg fikk vært innom postkassa mi. Der lå det gudskjelov en ny kontrakt og venta på meg. Det betyr at jeg (også kjent som tingene mine) ikke blir husløs etter nyttår. Og denne må jeg levere seinest i mårra. Så altså - litt flaks at jeg var innom akkurat i går.

Nå står da altså bilen på Sogn, og forhåpentligvis slipper jeg å bruke den særlig mye framover. Så mye frustrasjon for en bitteliten bil... *sukk*

Ingen kommentarer: