søndag, desember 21, 2008

Latskap

Det er utrolig deilig og innmari kjedelig å ha helt fri.

Etter eksamensinnleveringer tar det alltid et par dager å venne seg av med at det alltid er noe jeg må gjøre når jeg våkner. Eller når jeg har sitti foran tv-en litt for lenge, tenker jeg "å, nå må jeg sette meg ved datamaskinen å gjøre noe". Så kommer jeg plutselig på at det trenger jeg jo ikke i det hele tatt. Da er det bare å sløve videre på sofaen. Men det er ganske begrensa hvor lenge det er spennende også, jeg er en relativt rastløs sjel.

I dag våkna jeg først klokka ni og tenkte at det kanskje var litt tidlig. Plutselig var klokka tolv, gitt. Godt å sove, jeg har følt meg litt pjusk i det siste - litt vondt i halsen og generelt bare litt dårlig. Post-eksamen-syndrom, tenker jeg ;) Jeg har vært en liten tur hjemme hos meg sjøl i dag, henta julegaver som har bodd der ei stund. I tillegg til å vaske klær, er det i grunn det eneste fornuftige jeg har gjort i hele dag. Ja, også har jeg pakka inn julegavene. Ellers har det blitt mye sofatid. Ganske greit at jeg skal jobbe i mårra, tror jeg. Litt shopping må også til, før jeg suser hjem til Hadeland. Tipper det blir ganske avslappende der også :)

Ingen kommentarer: