tirsdag, desember 02, 2008

Fikse og ordne

Det har vært den store ordnedagen i dag, og har derfor vært på en skikkelig rundtur. Først med bussen - og på busstoppet stod en mann. Han lurte på hvorfor i all verden jeg ikke hadde lue på meg, det snødde jo! Og da blei jeg våt i håret, og sjuk med en gang. Jeg forsøkte å forklare han at jeg faktisk hadde med meg lue, men at det jo var to minutter til bussen kom. Han snakka og snakka, og vi endte opp med en diskusjon om hvorvidt det var en fordel å være ung, pen jente og ikke. En veldig rar mann som hadde mange merkelige tanker i hodet, og tydeligvis ikke så mange å dele dem med...

Uansett. Fikk ihvertfall vært hjemme hos meg sjøl og henta nok en julekjole, jeg skal jo på to julebord til helga - kan jo ikke ha samme kjole to dager etter hverandre :) Glemte å ta med meg et par bøker, så må dit igjen snart. Pes. Ferden gikk videre (med bil, som jeg fikk parkert i nærheten!) til Blindern, der jeg fikk levert kontrakten min - akkurat i tide. Der var det rimelig mange mennesker i kø (fristen er jo i dag), men de var effektive. Veldig bra. Så har jeg luska rundt på diverse biblioteker, for å både levere og låne bøker. En ting slo meg - mange bøker er utlånt og reservert i det ene bygget, mens ingen gidder å gå noen hundre meter ned til det andre bygget. De reserverer heller boka der, liksom. Veldig merkelig. Jeg måtte kjøpe ei bok også, men nå tror jeg at alt pensum skal være i hus. Hadde siste forelesning i dag også, så nå er det virkelig bare å skrive på. Det finnes dessverre ingen utvei :(

Nå skal det sies at bloggerne jeg sendte ut spørreskjema til har vært utrolig snille, og svart nesten alle sammen! Det er veldig til hjelp, og jeg er strålende fornøyd. Tusen takk - dere veit hvem dere er :)

1 kommentar:

Hilde N sa...

Hei Mari.
De julestjernene er kjøpr på Fagerbord elektriske, tror jeg det heter. Ligger rett nedenfor Bunnpris i Theresesgate. Trikkestoppet er Stensgata. :)
De kostet 79 kroner tror jeg det var. :)