mandag, desember 08, 2008

Julehelg over

Det har blitt mye god mat og godt drikke i løpet av helga. Men den store julefølelsen har ikke kommet helt ennå.

Julebordet på fredag var egentlig akkurat som forventa. Administrasjonen ved en høgskole består av mange prosent damer i en viss alder. Og den alderen tror jeg vi kan kalle "ikke-så-ofte-ute-og-fester"-alderen :) Vi kom litt seint, akkurat i tide til maten, og da hadde folk allerede rukket å drikke en drøy flaske vin og masse sjampanje. Jøssda. Mange hadde faktisk begynt presis klokka fire, rett etter jobb. Det bar støynivået preg av. Men var et koselig julebord, som slutta tidlig nok. Allikevel klarte jeg å sovne på sofaen, og med lyset på da jeg endelig fikk slept meg i seng.

Den sløveste lørdagen ever omtrent, lenge siden jeg har gjort mindre. Så en episode med Grey's (ligger fortsatt litt bak, og takker for getboks), leste litt aviser og var på butikken. Det var vel cirka det. Jarenjulebord på kvelden, litt sånn reprise fra i fjor. Jeg vant igjen (den eneste som har vunnet to år på rad?), og fikk en reinsdyrsjokolade for det. Nettopp. Ganske tidlig ferdig det hele, plutselig var alle borte gitt.

Søndag blei kanskje enda sløvere enn lørdagen, hvis det er mulig. Iallfall starten. Kom oss nå tilbake til byen etter hvert, og da blei det faktisk litt rydding - og til og med støvsuging. Mat fra hjørnesjappa og litt soving seinere var det liksom tid for dvd-film. Skal fortelle litt seinere hvordan det gikk.

I dag kom jeg meg endelig opp av senga, bare fordi det var en mann som skulle fikse komfyren. Jeg har ennå ikke gjort noe fornuftig, men tror det er rett rundt hjørnet nå. Er stort sett ferdig med eksamen som skal leveres på fredag, skal bare la den ligge litt. Har da ikke begynt i det hele tatt på den andre, men nå har jeg henta enda flere bøker så nå skal jeg være ganske klar. Forhåpentligvis går det greit når man bare kommer i gang, men dette her er virkelig hat, altså.

Kanskje jeg må begynne med skoleferienedtelling?

Ingen kommentarer: