søndag, februar 25, 2007

Ut på tur

Har beveget meg gjennom mange kommuner og tre fylker i løpet av denne helga. Og det har vært koselig (stort sett) hele veien. Fredag kom jeg meg avgårde til Hadeland, der middag med min etter hvert så store familie ventet. Hele ti stykker har vi blitt etter hvert, og det var koselig å se både Sydenfarere og Finnmarksboere igjen. Særlig de minste fra hver leir, selvfølgelig. Det blei masse mat og masse av det aller meste egentlig... Kvelden blei tilbrakt vekselvis sløvende foran tv'en og tuslende med lite menneske på armen. Lørdag fikk jeg omtrent ikke gjort noe som helst, bortsett fra å kjøpe en relativt stor plante til Anette. Henta Tine på Jaren, og vi suste videre til Gjøvik for å besøke Anette. Pia var også der, så det var klart for store doser av mimring og catching-up. Og ikke minst mat- ost, kjeks, vin og godis (nøtter that is). Det blei en veldig koselig kveld. Pia (med en stadig voksende mage) reiste hjem rundt tolv en gang, mens vi andre tusla de få meterne ned til sentrum. Det blei brun fotball/musikkbule på oss, og noen øl. Brabra :)

Kom oss avgårde fra Gjøvik ganske tidlig i dag, og var innom såvidt hjemme. Der blei det middag (elg-surprisesurprise) og enda litt mer kosing med lille nurket før vi luset oss avgårde til Oslo. Var ikke alt for ille, tror vi skal være glade for at vi kom oss avgårde tidlig på ettermiddagen- blei nok lenger køer seinere tenker jeg. Som vanlig hadde jeg tenkt å gjøre lure ting, men det viser seg at søndag ettermiddag/kveld egner seg best for sløving på sofaen og opplading til ny uke. Og i den nye uka har jeg tenkt å være kjempeflink! I tillegg til å ha med Emma på Olsenbanden junior og se Reprise for x'te gang, (blir ikke den siste) skal jeg også feire Tines bursdag i dansk, norsk og internasjonalt farvann noen timer fra fredag til lørdag. Blir nok ikke så verst det heller, tenker jeg.

Ingen kommentarer: