fredag, februar 23, 2007

Föstudagur!

Nå er det snart helg igjen. Jippi :)

Nok ei uka har sneglet seg avgårde, og jeg har ikke akkurat gjort så mye fornuftig som jeg hadde tenkt meg. Men, men. Mandag blei veldig mye tv - og ganske mye soving. Det var vel ikke så mye forskjellig fra det som skjedde på tirsdag :) Siden jeg reiser til Kina, har jeg spillepause for tida, og det var veldig merkelig å være frisk og hjemme på en tirsdag kveld. Aner for eksempel ikke hva som er på tv, eller hva man plutselig skal ta seg til på en fridag. Veldig merkelig faktisk. Gleder meg såklart til Kina, men kunne fortsatt ha tenkt meg å være med på både vårkonsert og Grenland denne våren, og ikke bare "spennende" 1. og 17. mai. Vel, vel, sånn er livet.

Onsdag var jeg bare på et lite møte om Kina, og orka ikke være på undervisning. Forhåpentligvis får jeg svar på søknaden min om å slippe medieteori snart, så slipper jeg å tenke mer på det. Orka i alle fall ikke sitte å høre på gjestedame snakke om medievitenskapelige forskningsmetoder - det har jeg faktisk hatt en egen eksamen i for ikke alt for lenge siden. Reiste i steden hjem, og hadde store planer om å endelig lese litt. Det blei stusslig med det, bruke heller litt tid på Myspace-siden min (selv om det ikke ser sånn ut ennå). Fikk lest litt på kvelden, men fant ut at den eine boka jeg trodde var mest relevant, kanskje ikke er det allikevel. Gikk i alle fall gjennom litt filmanalyse, og fant ut at jeg sikkert må se Reprise sånn cirka tretti ganger til før analysen blir ferdig. Var mange ting jeg ikke hadde bitt meg merke i, for å si det sånn. Jaja.

Torsdag hadde jeg store planer om å stå opp tidlig for å få med meg en visning av "USA mot al-Arian". Kom meg ganske seint i seng, og sovna vel rundt halv to. Høres jo greit ut det, men da klokka var ti på to eller noe ramla (jeg meiner det, ramla) min "kjære" medbeboer inn døra. Han var helt tydelig ikke aleine. Det blei faktisk enda mer tydelig ettersom tida gikk, og siden vi har rom vegg i vegg (og disse veggene ikke akkurat er lydtette) blei jeg fort veldig klar over hva som egentlig foregikk der inne. Lenge siden jeg har vært så glad for å ha mp3-spiller. Satte på musikk på full guffe, og fikk stengt alt ute. Problemet var bare at jeg ikke fikk sove med høy musikk på øret. Jeg drista meg til å slå på pause - bare lenge nok til å oppdage at det skulle jeg ikke gjort. Jeg orka ikke mer av hele opplegget, og sneik meg inn på det store soverommet. Det gikk kjempefint ei stund, helt til de begge tydelig fikk problemer med å holde mageinnholdet sitt nede, (som etter lukta å dømme bla var mengder med sprit) og kom løpende inn på doen og badet og det hele. Som altså er vegg i vegg med soverommet. Følte meg litt forfulgt akkurat da. Vel, uansett, tror det var flere enn nok detaljer. Poenget er at for meg var det faktisk umulig å være på skolen til klokka ni på torsdag, med kanskje tre-fire timer søvn til sammen den natta. Kom meg nå i alle fall på skolen til forelesning om visuell kommunikasjon. Var bra, selv om jeg ikke helt skjønner hvorfor alle gjesteforeleserne våre er nødt til å være danske bare fordi læreren vår er det... Jaja, samme det. Følte heller ikke for å se på halvannen time stumfilm fra 1914 etter timen, så reiste heller hjem. Bare for å finne min medbeboer fortsatt sovende. Dermed hevnet jeg meg ganske så grusomt - jeg satte på Linkin Park driiithøyt, og det funka. Et kvarter seinere var han ute av døra. Litt slemt kanskje, men jeg synes det var fortjent!!! Litt ond må man få lov til å være innimellom :) Etter litt mat og en liten power-nap tuslet jeg avgårde til Bislett for å møte Tine først, så etterhvert mok'erne Tonje og Tine også. Hadde tenkt oss på Evergreen, men der var det som vanlig mange mennesker, så endte nok en gang opp på Waldemars. Vi måtte i alle fall ta en øl før vi turte å driste oss til quiz på Bislett pub (det er en lang historie - se Tine for detaljer). Det er fristende å gjengi Tines bloggpost etter gårsdagen:
- innimellom skal man bare la nysgjerrighet være nysgjerrighet..
- vi jenter overanalyserer alt; ting er kanskje bare som gutta faktisk sier..
- quiz er ikke bare quiz, men POPquiz
- det var ikke bedre i edru tilstand; om man selv ikke husker mye så kan det godt hende motparten ikke husker spesielt mye heller..

Og la meg bare legge til:
- gutter er om mulig enda feigere enn jenter; i alle fall før de har drikki mange øl
- det er pinlig å oppdage at man mest sannsynlig ikke hadde kjent igjen hele gjengen dersom man hadde møtt dem ute på gata
- det er om mulig enda pinligere å innse at dialekten kanskje ikke var så sjarmerende allikevel
- husk alltid å ha med mine kjære klassekamerater Tine og Tonje på quiz

Tror vi kan konkludere med at det var en opplevelse - kanskje så tragisk at den blei morsom :)

Planen for i dag er å etter hvert stå opp for så å ta meg til Hadeland, der det er årets middag idag. Hele min familie skal samles, og jeg kan nesten ikke huske sist det skjedde. Denne gangen er den også større enn noen gang. Blir sikkert nok liv med to små jenter som er glade for å treffe ei enda mindre jente. Blir så bra så :) Ellers går turen til Gjøvik i mårra - skikkelig roadtrip altså - der Tine og jeg skal besøke Anette. Tenker det blir bra også, jeg, så ser fram til ei begivenhetsrik helg!

Ha ei strålende helg alle sammen :)

PS: Veldig mye tekst denne gangen, men det er min blogg, så jeg bestemmer! :)

1 kommentar:

AM sa...

Jeg liker mye tekst for da kan jeg lese det i stedet for å jobbe! :D God tur til Gjøvik, skal dere på Huset?