onsdag, februar 28, 2007

Du er snill tante Mari

Ja, for det stod det på lappen jeg fikk av mitt kjære tantetroll Emma i dag. Og da er det jo naturligvis sant :) Lappen med de sjarmerende ujevne blokkbokstavene kom fra en Diddl-blokk jeg minutter tidligere hadde gått til innkjøp av (to såklart, en til Malin også). Og da er jo dagen fullendt, er den ikke?

Mine aktiviteter i dag har vært bestemt av Emma, som min gave til hennes femårsdag. Dagen har da bestått av brain cooler-is på formiddagen, et langt besøk i lekebutikken på City, innkjøp av trøye og truse med prinsesse på pluss anna stæsj på HM, bolle og brus, tusling i flere butikker, pizza nesten uten noe som helst på Peppes, trikketur til Majorstua, leking på McDonalds og Olsenbanden jr på kino inkludert masse godis. Vi avsluttet dagen med en trikketur til Frogner og barne-tv hjemme hos meg, før hu blei med mamma og pappa hjem igjen. Slett ikke verst, altså. Og jeg tar det som et godt tegn at lappen kom midt på dagen, det vil si før både pizza, trikk og kino. Tror ikke aksjene mine sank veldig utover dagen heller. Det er hyggelig å være snill tante! :)

Jeg var også fornøyd med dagen, siden pappaen min har sjekket ut flere defekte ting hos meg. Det er ikke bare jeg som er rar, det er faktisk noe galt med varmen på badet. Og han har kommet opp med en patentløsning som forhåpentligvis gjør at jeg kan sove i sofasenga mi litt til. Men det gjenstår å se, for hadde ikke alle de nødvendige tingene akkurat her. Tenker nok det blir bra, jeg. (Kanskje pappaen min ikke er like fornøyd med besøket. Det viste seg at han ikke hadde parkert langt nok vekk fra krysset= 500 kroner i bot. Auda.) Etter at de reiste, har jeg stort sett ikke gjort annet enn å lese bok. "Jenta som lekte med ilden" viser seg å være minst like spennende som den første Larsson-boka, og nærmest umulig å legge fra seg. Da Erik ringte i stad blei jeg skikkelig skremt, og skjønte først ikke hva det var i det hele tatt.

Selv om jeg burde legge meg snart, innser jeg at det ikke kommer til å skje. Må jo bare finne ut hva som skjer. Men, eh, altså, det er over to hundre sider igjen... det blir nok ikke i dag alle sammen. Uansett hvor fristende det virker.

2 kommentarer:

AM sa...

Det opplegget der må jeg ha i bakhodet til mitt tantebarn fyller fem. Litt tidlig enda, hun fyller ett i neste måned. Jeg lurer på hva jeg skal finne på... du har vel litt erfaringer her, Mari?

Mari sa...

Jeg har definitivt erfaringer, ja. Gjorde akkurat dette første gangen da Malin fylte fem år. Tror det er en grei alder å begynne. I utgangspunktet handler det jo bare om å gå på kino, men siden de først er i Oslo må man jo få med seg litt av hvert. Trikk viser seg faktisk å være noe av det mest populære!

Ellers synes jeg det er vanskeligere å gi gaver jo mindre de er, bortsett fra klær selvfølgelig. Det er jo så mange søte, små klær! Leker av alle slag er jo populært, men kommer jo helt an på hva hu liker for noe :)

Jeg er sikker på at du finner en super gave!