søndag, februar 11, 2007

Hurra for oss!

Vi vant! Vi vant! Vi vant! Vi vant! Vi vant!

Da var ei utrolig artig, spennende, slitsom og hektisk helg i Bergen over. Det viser seg (ikke overraskende) at det rett og slett er ganske slitsomt å vinne noe. Det var en heftig fest før resultatene kom i går kveld, så jeg veit nesten ikke helt hva det skal kalles det som skjedde etter at resultatene endelig nådde oss på verdens minste vorspill-rom. Nå har det seg jo sånn at vi aldri har vunnet noe i NM-sammenheng tidligere, så det var en ny opplevelse.

Fredag fikk vi skvist inn litt shopping før det var siste øvelse, som i grunn var en litt pussig opplevelse. Fikk hørt Eikanger, Manger og Tomra spille pliktnummer, og synes Eikanger gjorde det best. Så var det endelig tid for kinamat (masse kinamat) tappert fortært med pinner (her må det øves!) før det blei en ganske tidlig kveld. For allerede klokka halv åtte lørdag morgen var det tid for å stå opp. Vi har vel aldri vært så veldig heldig med trekning, men denne gangen var det kanskje ikke alt for ille. Kvart over ti skulle vi være på scena. Gæerne Lene Karen var oppe allerede klokka sju for å jogge (!), mens jeg nøyet meg med Linkin Park på mp3-spilleren for å få i gang hodet og kroppen. En lang frokost (med blant annet sjokoladecroissant, hihi) seinere stæsja vi oss opp med slipsknytta skjerf og var klar for oppvarming både her og der. Det var som vanlig ordentlig artig å spille i Greighallen. Det var mye folk til å være så tidlig på dagen, synes jeg, og det var da mange som klappa. Noe fint må vi ha gjort :)

NM-helga er alltid litt hesblesende. Skifte, høre, shoppe, spise og alt på en gang. Fikk hørt Sola, Askøy og Oster i vår divisjon, og synes egentlig Oster var best. Dommerne var tydeligvis ikke enig med meg i det, og hadde Askøy før Oster- og Sola helt sist. Etter å ha skifta i en superfart (pluss kjøpt jakke) fikk jeg også med meg Fagernes- som var ganske fint, synes jeg. Rakk akkurat Oslo etter det, og vi blei vel litt skremt mange av oss etter deres Revelation-framførelse. Men det var overraskende mye skødd og andre småting, så synes ikke det var en vinner-framførelse, og håpet jo veldig at vi skulle slå dem. Fikk akkurat kjøpt øl (veldig viktig) og slappet av i sånn cirka ti minutter før vi hørte Eikanger, Stavanger og Manger spille sine selvvalgte verk. Jeg synes Stavanger var klart best, blei ganske skuffa over Eikanger og klarte ikke helt å bestemme meg for hva jeg synes om Manger. Etter det suste vi avgårde og spiste verdens største kyllingquesedilla på Fridays. Rakk jammen en vorspillvorspilløl også før vi var tilbake til Greighallen for å høre Tomra spille det samme som oss. Vi synes jo det var noe skrøpelige greier, og jeg kan ikke huske å ha sett maken til juksing noen gang. Siden de spilte det samme som oss, er vi jo klar over hvor de forskjellige tingene egentlig ligger i landskapet, men det hadde de brydd seg lite om. En kornett med caps blir fort et flygelhorn, viser det seg, og med en principal som ikke bare leker flygelhorn, men også får med seg sånn cirka tre andre kornettstemmer også, føltes det litt som kaos for oss. Etter å ha hørt Tomra begge dagene var jeg helt sikker på at de måtte ut i kvalifisering, men der var ikke dommerne enige, gitt. Synes det var mange pussige resultater i elitedivisjonen, men Tomras fjerdeplass tar kaka. Vel, vel.

Tilbake til hotellet for det ordentlige vorspillet, og med bondetema var det mye rart å se. Noen stakk avgårde på festkonsert og premieutdeling, men jeg hadde rett og slett ikke nerver til å befinne meg i Greighallen. Angra ikke veldig på det, da jeg trodde jeg skulle stryke med da de begynte med vår divisjon. Ganske nervepirrende sånne resultatopplesinger altså, men Jens var flink direktereporter og det var jo rett og slett ganske gøy da det viste seg at vi hadde vinni ;) Det var voldsomme jubelscener, det er i alle fall sikkert. Og makan til klemming. Hehe. Nei, det var artig, gitt. Tok i grunn mer og mer av- det var ikke måte på. Da de kom tuslende med pokaler og kommentarer og alt, blei stemningen om mulig enda bedre. Måtte såklart på brassnight, for en gangs skyld hadde vi en pokal vi kunne skryte av. Og ekstra hyggelig var det selvfølgelig at slagsverksgutta vant gruppeprisen. Stas. Brassnighten gikk som vanlig veldig raskt unna- plutselig var det over. Men rakk å snakke med de sånn cirka fem menneskene jeg pleier å snakke med på brassnight :) Blei såklart nachspill, opptil flere faktisk! Blei også nattmat med en fantastisk god (kremt) bigmac. Enda mer nachspill etterpå, som sleit litt med å ta helt av på grunn av det noe snevre utvalget av musikk. Etter hvert blei det ganske klart at eierne av sengene nachspillmenneskene satt på ønsket å legge seg, og de (vi) tok hintet til slutt. Når mennesker begynner å kle av seg, da er nachspillet slutt. Så det :)

Blei rett og slett en ganske trasig dag idag. Våkna først alt, alt for tidlig (sånn cirka halvannen time etter at jeg hadde lagt meg). Da føltes det litt som om jeg skulle stryke med veldig snart, men enda litt mer søvn, og ikke minst mengder med vann gjorde susen. Folk har vært blide, men ganske bleike må jeg si, og ikke så pratsomme som i går :) Var glad for at forsinkelsen på flyet bare var et kvarter, og stupte rett på sofaen da jeg kom tilbake til grusomt kalde Oslo. Hørte også på opptaket, og jeg må si at det var veldig fint altså. Vi var flinke :)

Jeg tror rett og slett vi bare kan konkludere med at det jammen er morsomt å vinne noe! :)

1 kommentar:

Anonym sa...

GRATULERE!!!!
Høres ut som den var vel fortjent, og ble riktig godt feiret også!!!

Dere legger jo alltid så mye arbeid ned i oppkjøringa til nm, så utrolig kult at det gav ut slag i form av metall!

GRATTIS nok en gang du - og kos deg i rampelyset ;)