søndag, februar 18, 2007

Helgeslutt

Nok en helg er over, den lateste på lenge. Men den begynte ikke sånn. Fredag var det klassefest. Den kan egentlig bare karakteriseres som et stort og interessant sosialantropologisk eksperiment ;) Det er utrolig hvor mange forskjellige mennesker man får samlet i en og samme leilighet. Nå skal det sies at det ikke bare var en klassefest, det var strengt tatt Runas bursdagsfest. Så noen utenom klassen var det jo. Men allikevel, en interessant gjeng med mennesker. Fredagen begynte med et lite vorspill hos meg, siden Runa bor bare noen hundre meter unna. Mat blei laget og spist i superfart - en del øl fulgte med - før vi tuslet bort til Runa. Der var det allerede en god del mennesker, og flere kom det etter hvert. Var flere der enn en gjennomsnittlig forelesning, for å si det sånn, hehe… Uansett, var mange hyggelige samtaler med mange jeg ellers ikke snakker med. Veldig bra. Mange forsvant med den siste bussen, under påskudd av jobb, trening eller andre ting tidlig på lørdag. Pingler. Klokka var vel sånn cirka to da det var ganske få igjen, og jeg bestemte meg for å gå derfra. Men da jeg gikk ut, klarte en av lærergutta å overtale meg til å være med en tur på Evergreen. En av de andre kjørte, så det var jo i grunn ganske greit. Men føltes veldig teit å rote meg ned til byen når jeg faktisk var sånn cirka hundre meter hjemmefra. Skjønner ikke helt hva jeg tenkte på. Da vi kom til Evergreen, var det utrolig mange mennesker der – og da bestemte jeg meg for at dette ikke var noe for meg. Jeg fikk overtalt sjåføren til å kjøre meg hjem igjen, og det var en interessant tur på mange måter. Utrolig hva folk har på hjertet og hvilke historier de har. Vel, vel. Da jeg endelig fikk somla meg inn, tok det lang tid før jeg fikk sove.

Det var all actionen denne helga, det er helt sikkert. I går og i dag har det ikke skjedd en dritt. Ærlig talt. Men det har vært så deilig!!! Lørdag sov jeg lenge, før jeg gikk på butikken og kjøpte kjempefrokost. Og ikke minst aviser. Mange timer framover ble tilbrakt i senga, lesende på aviser. Min favorittaktivitet på en lørdag formiddag :) Utover dagen følte jeg meg litt dårlig, kanskje det var fordi jeg sov for mye.. i alle fall. Kvelden blei tilbrakt sløvende foran tv’n og datamaskinen. Men, som sagt, var utrolig deilig å ikke gjøre noen ting for en gangs skyld. I dag hadde jeg tenkt meg på dugnad, men jeg orket ikke. Føler meg fortsatt ikke helt frisk. Litt dårlig samvittighet, men håper mange andre kom seg på dugnad og tjente penger til oss. Dagen i dag har derfor sett veldig lik ut som gårsdagen – minus aviser, men pluss fastelavnsboller (som nevnt nedenfor). Nå skal jeg se Reprise, som jeg enda ikke har fått sett i løpet av tre sløvedager, så jeg kommer i gang med den fordømte analyseoppgaven snart.

Neste uke blir også ganske så vanlig, (kan det ikke skje noe spennende snart?) bortsett fra at hele min finnmarksfamilie kommer til Østlandet når det nærmer seg helga. Og det blir jo bra :) Lille Anna er sikkert ikke like liten som sist jeg så henne.

Vel, Reprise it is.

Ingen kommentarer: