fredag, november 07, 2008

Hva skjer a!?

Dette skulle liksom være et hurra-innlegg om hvor bra det er at det endelig er fredag. Så begynner det å regne?!! Det er helt uhørt. Og det gjør at humøret mitt synker littegrann. Men fredagsfølelsen er fortsatt der, da. Regnet gjør dessuten at jeg gleder meg enda mer til å komme hjem fra jobb i dag (som dessverre ikke er før om mange timer, sånn cirka kvart over elleve) og drikke vin og kose meg innendørs :)

Jeg har vært flink i det siste, og gjort mange ting jeg har utsatt. I går leverte jeg kjolen min til rens. Ja, den som det blei sølt tomat på i et bryllup i august. Den noe eldre, men veldig hyggelige, renserimannen lurte først og fremst på hvorfor i all verden jeg hadde kjøpt en kjole som var av det stoffet (navnet husker jeg ikke akkurat nå, men noe på a) - det var liksom det dummeste jeg kunne gjøre. Jeg har jo ikke peiling og sa "den var fin og billig". Han ristet litt på hodet, og begynte å granske flekkene. Så lurte han på om jeg visste hva flekkene var, og da kunne jeg jo svare "tomat" uten å blunke. Jeg tenkte lenge og vel og sa at han kunne forsøke, og at det ville koste 200 kroner. Litt mye siden kjolen kosta drøye 400 kanskje, men jeg tenkte at det var verdt det. I dag ringer han igjen. Jeg må komme dit for å undertegne et papir der jeg sier at jeg fratar renseriet alt ansvar hvis det går galt. Det vil si - de skal forsøke å legge kjolen i vann, noe som egentlig er fy-fy. Jeg er villig til å prøve, kjolen kan jo ikke brukes sånn den er uansett. Mest sannsynlig er kjolen ødelagt, og mange timer med butikkvandring og bekymring var til ingen nytte... men det skal sies at jeg ikke veit om jeg ville brukt kjolen igjen da. Spørs hvor mange som har tenkt å invitere meg til bryllup i nærmeste framtid, det :)

Er på høgskolen nå, har vært i jobbmøter. Hadde tenkt meg til en sofa i nærheten for litt avslapping før nyhetsbyråjobbing seinere, men det regner og paraplyen min ligger igjen i gangen. Veldig lurt. Tenkte jeg skulle vente til det ble opphold, men det ser stygt ut. Så da må jeg velge - henge her til jobbings eller tusle i regnværet. Hmm...

Uansett, tror denne helga blir strålende. Jobbe på fredag kveld er egentlig ikke så ille. Har jo tv som man kan kikke litt på innimellom, og har allerede bestemt at i dag blir det pizza til middag. Hurra for det! Så gleder jeg meg til å gå derfra - som nevnt. I mårra gleder jeg meg til å sove lenge og bare sløve - for så å teste juleølet på Mikrobryggeriet. Søndag blir det hjem til Hadeland for jubileumskonsert med skolekorpset.

Alt hadde vært perfekt hvis det bare slutta å regne. Nemlig.

Ingen kommentarer: