mandag, juni 02, 2008

Første jobbedag

Sleit med å stå opp i dag, sov skikkelig dårlig. Mange forklaringer på det, blant annet at jeg var utrolig redd for å forsove meg. Sjøl om jeg har vært på jobb der før, er det ikke noe kult å komme for seint på det som egentlig er første jobbedag. Våkna hele tida, og da det var på tide å stå opp hadde jeg veldig liten lyst til det. Nå holdt jeg på å komme for seint allikevel - dustete trikk som hadde problemer med dørene. Men gikk fint.

Noe som ikke gikk fint, var å logge seg på datamaskinen på jobb. To timer og support fra IKT-menneskene måtte til, nå er forhåpentligvis alt i orden. Har begynt med sommersak, som handler om sommerskiferie i Norge. Helt greit. Siden jeg holder på med temasak, kommer ikke reporter-utfordringen før om noen dager. Har enda ikke helt skjønt hvilke saker som er riktige saker i den jobben der... Skal uansett ikke være reporter så mange dagene, så ordner seg. Finner nok ut av det!

Litt tungt å starte, men trives ordentlig bra. Så da er det liksom greit allikevel. Dessuten er det slettes ikke verst å gå fra jobb og faktisk være ferdig. Ikke noe mer å tenke på. Ingenting man må gjøre eller burde ha sjekka (nå er ikke det heeelt sant, har noe Jarengreier jeg holder på med). En fordel med å være arbeidstaker og ikke student. Brabra!

Og når man begynner ei uke som inneholder blant annet grillparty, andre festligheter og SATC-film kan man liksom ikke klage. Mandag er slettes ikke verst det heller.

Ingen kommentarer: