søndag, mai 24, 2009

Ufrivillig bloggtørke

Det har visst blitt lite blogging i det siste. Jeg har vel stort sett hatt det travelt med å gjøre andre ting enn å sitte foran datamaskinen, siden jeg tross alt har levd foran monsteret i timevis om dagen de siste ukene.

Onsdag var jo den store kose seg-dagen, men jeg blei fort utålmodig. Fikk tomhetsfølelsen som kommer etter at man har levert eksamen, og satte egentlig i gang med praksisrapporten på kvelden. Greit i grunn, og det gikk radig unna. Gleder meg til å levere den i mårra - da er det offisielt over. Eller altså, muntlig kommer jo. Det ordner seg. Torsdag var det jo fridag, helt glimrende! Var i byen i det fine været, satt på uterestaurant og føltes som om man var på ferie. Og ferie var vel stort sett det vi snakka om også. Har jo fått to uker fri, noe som er helt genialt. Torsdag begynte vi å virkelig tenke på hvor og slikt. Kom på mange gode ideer, men det er ikke alle som er gjennomførbare når ferien er seks uker unna... Etter et par dagers tenking bestilte vi i går, og vi skal (litt pinlig å fortelle, nesten) på charterferie til Kreta :D Hehehe... Men gleder meg sååå masse, har aldri vært på ordentlig slappe-av-gjøre-som-man-vil-ferie i to uker. Det blir strålende, det er jeg helt sikker på. Valgte Kreta fordi det jo tross alt er ei øy som kan være mer enn bading - sjøl om vi selvfølgelig også skal det. En liten tur over til Santorini skal vi også få til. Ah, det blir så bra. Genialt.

Fredag var det filmvisning - det er jo en del i klassen min som har laget film som bacheloroppgave. Det var kjempemorsomt å se filmene, pluss et radioprogram. Mange som hadde vørt ordentlig flinke. Var fest etterpå, mange mennesker stua sammen på et lite område - sånn som studentfester gjerne er. Hadde nesten glemt hvordan det var ;) Vi er så glade for at vi er ferdige, at dette bare var fest nummer en av tre. Her skal det feires, gitt!

Det blei ikke brukt penger bare på ferie på lørdag, men også grill! Endelig fik vi surra oss til butikken - K. fikk nemlig grill av meg til bursdagen (som var forrige uke), men jeg hadde da altså ikke kjøpt. Mangler bare gassen, så er vi klare til å grille. Det blir jo helt strålende. Til tross for at vi kjøpte grill, blei det årets første reker og hvitvin-aften ute i sola på balkongen. Slettes ikke verst, altså. Avslutta med et par øl ute i byen.

I dag har det vært konfirmasjon altfor langt unna - drøye halvannen time å kjøre er langt i varm bunad og greier. Men det var veldig hyggelig, og ikke minst helt utrolig god mat. Var en veldig ivrig kokk som omtrent putta all maten på tallerkenen din - sånn at alt skulle passe sammen. Masse kaker var det selvfølgelig også. Føler at jeg har spist kaker hele tida de siste ukene, nå må det ta slutt. Spesielt hvis jeg skal tusle rundt i bikini om kun kort tid. Ah, som det skal bli bra med ferie!!!

2 kommentarer:

AM sa...

Er vel ikke flaut med charter til Kreta, vel! Det blir nok superdeilig!

Mari sa...

Ja, tror det :D